Tuesday, 16 April 2024
   
Tekst rozm

Szukaj

image image image image
Oświadczenie Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej w związku z protestami rolniczymi. Polscy sadownicy pierwsi zostali dotknięci skutkami rosyjskiego embarga. Bezwzględnie wykorzystali to odbiorcy naszych produktów- szczególnie przetwórcy i niektóre sieci handlowe. Doprowadziło to wiele gospodarstw do problemów finansowych, a problemy kolejnych narastają. Mimo naszych ogromnych wysiłków od kilku miesięcy trwa bardzo trudna sytuacja na rynku owoców. Dotychczasowe (unijne i krajowe) formy pomocy okazały się nieskuteczne.
III transza wypłat dla producentów owoców i warzyw poszkodowanych przez embargo rosyjskie. Agencja Rynku Rolnego informuje, iż na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 lutego 2015 r.  uruchamia kolejną II turę mechanizmu WPR  „Dalszego tymczasowego wsparcia producentów owoców i warzyw  - (Dow II)”. 
Program konferencji Kraśnik 2015
XI MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA SADOWNICZA
"Jagodowe trendy" 13.02.-14.02.2015r. Powiatowe Centrum Sportu i Rekreacji przy Zespole Szkół Nr 3
ul. Słowackiego 7 
Kraśnik
Embargo może wpłynąć na szybszą konsolidację branży sadowniczej -Zdajemy sobie sprawę, że sadownicy nie zarobią na tegorocznych zbiorach. Obecny sezon traktujemy w kategoriach przetrwania. Zwłaszcza, że zakładamy otwarcie nowych rynków i poluzowanie embarga w przyszłości. Ale do tych dobrych czasów trzeba jakoś przetrwać… - mówi serwisowi sadyogrody.pl, Mirosław Maliszewski, poseł PSL, prezes Związku Sadowników RP

 

 

 

 

Kampania informacyjno-promocyjna "Jabłka każdego dnia"

Rosjanie chętnie kupują jabłka

 

Rosyjska klientka częstuje się polskimi jabłkami

Taki zasadniczy wniosek można wysnuć obserwując zachowanie konsumentów w rosyjskich supermarketach.  Obecnie w Moskwie, Sankt Petersburgu, Niżnym Nowgorodzie i Samarze trwają akcje  promocyjne w ramach kampanii „Jabłka każdego dnia” polegające m.in. na częstowaniu jabłkami osób robiących zakupy w sklepach sieciowych, informowaniu  o ich zaletach i walorach, rozdawaniu ulotek z przepisami kulinarnymi. Rozpoczyna się okres, w którym tradycyjnie nasz eksport wzrasta i nabiera dużego tempa i właśnie teraz ten element kampanii promocyjnej ma swoje duże nasilenie. Ponieważ akcja ma przebieg informacyjno- promocyjny, jej ważnym elementem jest bezpośredni kontakt z konsumentami.

Na podstawie rozmów można stwierdzić, że:

-jabłka są podstawowym owocem kupowanym o tej porze roku, mimo, że w niemal każdym sklepie jest ogromny wybór  innych gatunków, w tym bananów i cytrusów;

-częściej kupowane są jabłka tańsze, zazwyczaj nazywane „lokalnymi”’ albo „sezonowymi”, do których zaliczane są te pochodzące z Polski;

-jakość (jędrność, wygląd, wielkość) jest na zadowalającym poziomie, także tych importowanych z naszego kraju;

-konsumenci lubią sami wybierać owoce i raczej preferują owoce o  większej średnicy i z dużym rumieńcem;

-preferowane jest pakowanie w otwarte kartony, mniej chętnie kupowane są te zapakowane na tackach, w woreczkach, czy torebkach foliowych;

-większość zakupów, zarówno owoców, jak też innych produktów dokonują kobiety.

Oprócz akcji w sklepach wielkopowierzchniowych prowadzone są też działania w klubach fitness i kantynach. Ponadto cały czas trwa kampania prasowa w magazynach piszących o zdrowym odżywianiu, prawidłowym stylu życia i urodzie.

Warto też wspomnieć, że w większości rosyjskich sklepów spożywczych jedynymi produktami pochodzącymi z Polski są właśnie jabłka.

Kampania „Jabłka każdego dnia” realizowana jest w Rosji i na Ukrainie przez Związek Sadowników RP, we współpracy z Krajowym Związkiem Grup Producentów Owoców i  Warzyw oraz Towarzystwem Rozwoju Sadów Karłowych, ze środków unijnych, budżetu krajowego i Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Będzie trwała trzy lata.

Poniżej fotorelacja z akcji promocyjnej w moskiewskim supermarkecie:

Hostessy podczas akcji promocyjnej w Moskiewskim supermarkecie

 

Jabłka w supermarkecie-Moskwa

 

Prezes ZSRP Mirosław Maliszewski podczas akcji promocyjnej w Moskwie

Market w Moskwie

Hostessy wręczają gadżety kampanijne,, Jabłka Każdego dnia"

 

Dlaczego „Jabłka Każdego Dnia”?

Ponieważ, „to owoce z tradycjami, znane właściwie od zawsze.Występują na całym świecie, a informacji o początkach ich upraw dostarczają nam odkrycia archeologiczne”– tymi słowami poseł Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP powitał gości na konferencji prasowej 3 października br. Była ona poświecona zaprezentowaniu działań, które już zostały zrealizowane i tych które odbędą się w najbliższym czasie w ramach kampanii informacyjno-promocyjnej „Jabłka Każdego Dnia”.

Zdjecia z konferencji 03.10.2012

{rokbox album=|myalbum|thumbcount=|20| title=|zdjęcia z konferencji 22.05.2012|}images/Zdjecia/3102012/*{/rokbox}

Zdjęcia z konferencji 22.05.2012

{rokbox album=|myalbum|thumbcount=|20| title=|zdjęcia z konferencji 22.05.2012|}images/Zdjecia/22052012/*{/rokbox}

World Food Moscow 16-20.09.2012

Międzynarodowe Targi World Food Moscow to największa i najbardziej prestiżowa impreza targowo - wystawiennicza w Europie Wschodniej. To wystawa cykliczna, organizowana od 1992 roku w Moskwie i skierowana jest do sprzedawców i odbiorców z całego świata. W roku ubiegłym swoje produkty zaprezentowało ponad 1420 firm z całego świata m.in. z Egiptu, Włoch, Hiszpanii, Chile, Argentyny, Ekwadoru, RPA, Serbii, Polski, Turcji, USA, Francji i Chin.  Cała wystawa podzielona jest na sektory tematyczne obejmujące całą branżę spożywczą. Podczas tej imprezy zwiedzający mogli podziwiać  szeroką paletę produktów, wśród których znajdowały się: świeże i suszone owoce i warzywa, nabiał, mięso i drób, ryby i owoce morza. Ubiegłoroczną imprezę odwiedziło około 45 000 zwiedzających z ponad 120 krajów, natomiast w tym roku wzięło udział ponad 1500 wystawców z 70 krajów, a same targi odwiedziło  ponad 26 000 osób. Targi World Food Moscow stwarzają małym i średnim przedsiębiorcom niepowtarzalną możliwość reklamy swoich produktów, przedstawienia asortymentu i potencjału firmy. Są też doskonałym miejscem do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i współpracy z firmami prowadzącymi działalność w różnych innych sektorach.

17 września br. odbyła się uroczysta ceremonia otwarcia kolejnej edycji Targów World Food w Moskwie, które trwały cztery dni. Nie zabrakło na nich oferty polskich firm, takich jak: P.H. Elfruit, Skowronki Sp. z o.o., King Fruit Sp. z o.o.  Związek Sadowników RP również miał swoje stoisko o powierzchni 54 m² w ramach obecnie realizowanej kampanii informacyjno-promocyjnej pt. „Jabłka Każdego Dnia”, na którym promowane były jabłka europejskie.                                                                                                                                               Głównym celem prowadzonej przez nas Kampanii jest zbudowanie pozytywnego wizerunku tych owoców i zachęcenie do częstszego ich spożywania w różnej postaci. Chcemy, aby już w trakcie kampanii, a zwłaszcza po jej zakończeniu logotyp kampanii kojarzył się z jabłkami, które warto kupić i zjeść. Rosja i Ukraina dla jabłek pochodzących z europejskich sadów, również z Polski to od wielu lat kluczowy rynek zbytu. Targi stwarzają doskonałą okazję do prowadzenia rozmów i przedstawienia oferty handlowej, a przede wszystkim są szansą do przekonania, że nasze jabłka są wysokiej jakości, o niepowtarzalnym smaku i co bardzo ważne dostępne niemal cały rok po przystępnej cenie - podkreśla Prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski

Firmy, które miały okazję uczestniczyć  w targach na stoisku kampanii „ Jabłka Każdego Dnia” podkreślają, że znalazły się we właściwym miejscu i odpowiednim czasie.  Sławomir Kędzierski, prezes Grupy Producenckiej Sun-Sad Sp. z o.o.zauważa: nasza firma od wielu lat uczestniczy w targach Fruit Logistica w Berlinie, jednak to całkiem inny rynek. Tamte targi mają zupełnie inną specyfikę, ponieważ poruszana jest tam inna problematyka związana z działaniem naszej branży: począwszy od uprawy, przez transport, przechowanie, przygotowanie do sprzedaży aż po zbyt. Natomiast w Targach World Food Moscow widzę zupełnie inny potencjał zwłaszcza dla grup producenckich. Uczestnicząc w nich, prowadząc rozmowy, przedstawiając ofertę swojej firmy możemy pozyskać odbiorcę, np. duży hipermarket i ominąć w ten sposób koszty zwiane z pośrednictwem.

Program targów zazwyczaj jest bardzo obszerny i zróżnicowany. Tak też było w tym roku.  Przez cztery dni trwania targów odbywały się cykliczne konferencje poświęcone różnym działom branży spożywczej takim jak:  nabiał, mięso i drób, ryby i owoce morza, owoce i warzywa. 18 września br. odbyła się konferencja na temat biznesu sektora owocowo-warzywnego i rynku owoców cytrusowych, na której Prezes Związku Sadowników Mirosław Maliszewski wygłosił prezentację pt. „ Rosja i Ukraina- główne rynki zbytu jabłek z europejskich sadów”. Rosja jest największym importerem jabłek na świecie i trzecim (po USA i Niemczech) importerem owoców netto. Rocznie importuje ponad 5 mln ton owoców, w tym ponad 1 mln ton jabłek. Mimo stale rosnącej własnej produkcji nie jest w stanie zaspokoić krajowego popytu na jabłka- podkreślał w swoim wystąpieniu. Przybliżył również charakterystykę realizowanej przez Związek Sadowników RP kampanii informacyjno-promocyjnej „ Jabłka Każdego Dnia”. Dlaczego jest ona skierowana akurat na te dwa rynki i jakie są planowane efekty po jej zakończeniu.

19 września z inicjatywy Związku Sadowników RP zostało zorganizowane seminarium, na którym zostały przedstawione najnowsze informacje dotyczące oceny jakości jabłek dostępnych w rosyjskich sklepach, zagadnienie stosunków handlowych między Unią Europejską, a Rosją  i Ukrainą, a w szczególności kwestie produkcji, magazynowania i transportu jabłek oraz prawne i administracyjne aspekty działalności.  W seminarium uczestniczyli dziennikarze prasy branżowej i konsumenckiej, oraz przedstawiciele sieci hipermarketów, pośrednicy i hurtownie.                                                                                              

Tegoroczne targi odwiedziła też duża liczba osób zwiedzających z Polski. Stoisko kampanii „ Jabłka Każdego Dnia” cieszyło się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających nie tylko ze względu na wysoki poziom merytoryczny przedstawicieli z rynku europejskiego, ale również dzięki pokazom i nauce carvingu polegającym na dekoracji w owocach i warzywach.

Głównymi tematami, jakie poruszane były na polskim stoisku  były:
• nadprodukcja warzyw na Ukrainie i w Rosji, która uniemożliwi eksport polskich warzyw
• obecna w tym momencie duża podaż w niskich cenach mołdawskich jabłek, która uniemożliwia eksport polskich owoców
• rosnące wymagania jakościowe rosyjskich importerów, którzy coraz częściej reklamują towar otrzymywany z Polski
• problemy z płatnościami za towar od rosyjskich klientów.

Z roku na rok targi World Food Moscow cieszą się coraz większym zainteresowaniem, potwierdza fakt, że są one najlepszym źródłem poszukiwania partnerów biznesowych. A setki firm może znaleźć dystrybutorów swojej produkcji w Rosji.

 

Agnieszka Dywan

Związek Sadowników RP

 

 

 

Informator

OGŁOSZENIE

Poradnik

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zakupu Poradnika o Zatrudnianiu
Pracowników Sezonowych. Członkowie Związku Sadowników RP regularnie
opłacający składki otrzymają Poradnik bezpłatnie.

Reklama

Nasze filmy

Bezpieczny sadownik

Komunikat

Główny Inspektorat Ochrony Roślin
 i Nasiennictwa Informuje

Komunikat

Pogoda

Prezentacja

PIORIN KOMUNIKATY

PAŃSTWOWA INSPEKCJA
OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Internetowy System Sygnalizacji Agrofagów

Login Form